donderdag 6 maart 2014

Picture perfect

Eerder in mijn blog heb ik het foto idee van de eerste schooldag van mijn kinderen laten zien. Een mooi moment om vast te leggen. Een ander leuk idee om vast te leggen kreeg ik van een vriendin. In Nederland is het traditie om iemand die een kindje heeft gekregen een kaartje te sturen. Erg leuk is het om in de kraamperiode zoveel kaartje te ontvangen. En binnen een paar dagen kleurt je hele huis roze of blauw. Dat ligt er maar net aan of je een jongetje of meisje gekregen hebt.
Na een tijdje verdwijnen deze kaartjes met een beetje geluk in een plakboek, of anders in een stoffige doos op zolder. Maar er een mooie foto van maken kan natuurlijk ook, en dan het liefst met de kleine spuit erbij.

Earlier in my blog I showed you some pictures of my children on their first day of school. A really good moment to capture. But another good moment to capture was given to me by a friend. In Holland we have the tradition to send the people who have gotten a little baby a card. It is nice to receive so many postcards in your postpartum period. And in a few days the whole house is colored pink or grey. It just depends on the gender of the baby.
But after a while these postcards end up in a scrapbook (with a little luck) or in a dusty box in the attic. But you can also take a picture of all the cards with the little one in it!

 
 
Aan de kale koppies is misschien niet direct te zien wie mijn dochter is en wie mijn zoon. Maar aan de kaartjes zeker wel!

Maybe the little bold heads wouldn't tell you who's my little girl and who's my boy. But the postcards definitely do!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten